57DangeR Profesyonel Taraftar
Taraftarlık Tarihi : 15/05/10 Taraftarın Mesaj Sayısı : 171 Taraftarın Cinsiyeti :
| Konu: Wanted: Weapons of Fate Salı Mayıs 18, 2010 1:03 pm | |
| Wanted bu yazın en aksiyon ve adrenalin salgılatan filmlerinden biriydi. Angelina Jolie'nin cesur sahneleriyle daha da ilgi çekmişti. Beğeneni kadar sevmeyeni de bol olsa da Rusların Nightwatch ve Daywatch filmleriyle gurur kaynağı olan yönetmen Timur Bekmambetov'u Hollywood'a taşıdı. Ayrıca daha önce Children of Dune'da önemli bir rol oynayan genç yetenek James McAvoy'un da tüm dünya tarafından fark edilmesini sağladı. Film konusu arka planda kalmış saf bir aksiyondu. Hatta o kadar fazla aksiyon vardı ki senaryonun kilit noktalarını asla göremedik. Aksiyon sahnelerinin müthiş koreografisi sayesinde bir oyunu hak ediyordu. Ancak ilginç şekilde Warner Bross. iki iddialı filmi (Wanted, The Dark Knight) içinde oyun çıkartmadı. Tam böyle bir aksiyon boşa gitti diyorduk bir baktık ki filmin DVD'sinin çıkacağı günlerde Wanted: Weapons of Fate diye bir oyunun duyurusu yapıldı. Genelde heyecanlı beklenen bir oyun değildi, ayrıca Murphy kanunlarına artık eklenmesi gereken, güzel filmin oyunu kötü olur faktörü de vardı. Bakalım Wanted: Weapons of Fate bu konuda ne kadar başarılı? İyi aksiyon aranıyor, bulana bol eğlence ödül Wanted aslında bir çizgi roman uyarlaması. Ancak karakter isimleri dışında film ile çizgi roman arasında bir benzerlik yok. Oyunun yapımcıları en azından çizgi romandan bir şeyler kullanalım diye düşünmüşler ve karakterin giydiği kostümü eklemişler. Oyunun kapağında gördüğünüz ve çoğu kişinin bu filmde yoktu ne alaka diyeceği kostüm oradan geliyor. Wanted: Weapons of Fate'de filmden gördüğümüz üç karakter var. Ne yazık ki herkesin beklediği Fox yani Angelina Jolie bunlardan birisi değil. Ana karakter Wesley Gibson diğer ana karakter Cross ve Sloan oyunda varlar. Ayrıca o ünlü izi sürülemeyen kurşunları yapan Pekwarsky da oyunda bulunuyor. Wanted'ın hikayesini özet geçmek gerekirse; Kaos içind dünyaya barış getirmek için suikastçılar birleşip Fraternity (Latince kardeşlik) adlı bir örgüt kurdular. Örgüt kendisine gelen ve öldürülmesi gereken isimlere "Kader" adını verdi. Sorgulamadan bu insanları öldürmeye başladı. Sorguladıkları zaman ise sonuçlarının dünyayı nasıl etkilediğini gördüler. Oyunun ismi de bu inançtan geliyor sadece katil ya da suikastçı değiller, onlar Weapons of Fate (Kaderin silahları). Sıradan ve iğrenç bir hayat yaşayan Wesley Gibson bir gün Fox adlı bir karakterle karşılaşır ve hayatı değişir. Fox ona babasının dünyadaki en iyi suikastçılardan birisi olduğunu söyler, Wesley'de de bu yetenek vardır ve eğitilmesi gerekmektedir. Fraternity Wesley'e iki seçenek sunar ya hayatının rutinlerine geri dönecek. Para kazanmak için patronuna yalnız kalmamak için, onu aldatan kız arkadaşına ve en iyi arkadaşına katlanmak zorunda kalacak. Ya da hayatının tamamıyla kontrolünü ele geçirip canının istediğini yapmaya başlayacaktır. Wesley ikincisini seçer ve kendin özgür bırakır, dünyadaki en iyi katillerden birisi olur. Babasının intikamını da alır. Kurşun bazen adres sorar Oyun senaryo olarak filmde eksik kalan şeyleri tamamlamayı hedefliyor. Aynı zamanda filmdeki aksiyonu birebir yaşatma iddiası var. Filmde Cross için kuralları bozdun deniliyordu. Ama bunu nasıl yaptığını asla öğrenmedik. Wanted: Weapons of Fate Wesley'in sık sık gördüğü bir rüyayla başlıyor. Annesi ona hamileyken bir adam tarafından vuruluyor. Tam bu sırada Wesley evden gelen seslerle uyanıyor, artık gökyüzünde gezen özgüveniyle, soymak için yanlış ev seçtiniz diyip silahına sarılıyor ve macera başlıyor. Eve giren Swat ekibi Wesley'in annesinin resmini çalmış. Bu adamları ortadan kaldırıp, hem oyuna alışıyoruz hem de hareketleri öğrenmiş oluyoruz. Ancak Weapons of Fate direk sinemaskop (geniş ekran) ekran olarak başlıyor. Yapımcılar direk bir PC adaptasyonu yapmamışlar. Çok fazla çözünürlük ayarı var. Ancak oyun her çözünürlükte stabil çalışmıyor. O yüzden tek tek deneyip bilgisayarınıza en uygun çözünürlüğü bulun. Tam kare ekranı sakın seçmeyin derim, çünkü bu sefer karakterin sırtı ve kalçası ekranın büyük bir kısmını kaplıyor. Karakter kadın olmadığı için herhalde hiçbir oyuncu bunu istemez. Çözünürlükleri ayarlarından kurtulduktan sonra sıra geliyor ufak fare (mouse) sorununa. Oyun analog kollara göre tasarlandığı için fare nişan alma sistemine çok hızlı geliyor. Ya elinizi buna göre ayarlayın ya da farenin hassaslık ayarlarını tekrar düzenleyin. Bu iki önemli detaydan sonra tekrar oyuna dönebiliriz. Weapons of Fate'in oynanışı saklan ve öldür tarzında. Nişan almak için farenin sağ tuşuna basmak lazım. Yoksa ortalığa ateş ediyor. Karakterimiz ilk başta filmdeki özelliklere sahip değil. Bölümleri geçtikçe bu özelliklere sahip oluyoruz. Filmdeki gibi cesetlere ateş ederek bu yeteneklerin nasıl kullanacağını öğreniyoruz. Bu çok havalı ve güzel bir detay olmuş� | |
|